2012. május 13., vasárnap

Barackos-túrós rózsák



Ismét egy finom péksütemény, ami holnap tízórai gyanánt is megállja a helyét. Egy angol nyelvű oldalon láttam meg először a formázását, ami rettentő egyszerű és látványos. A tészta viszont saját recept, mert nekem ez vált be igazán. Most sárgabarack darabokkal gazdagodott a túró töltelék, mert kislánykám valami gyümölcsösre vágyott. Na de csak a fele, mert a fiú gyermek nem eszi a gyümölcsös sütiket. 

Hozzávalók a tésztához:
  • 1 kg. finomliszt
  • 4,5 dl. tej
  • 2 dl. étolaj
  • 6 púpos ek. cukor
  • 1 kk. só
  • 5 dkg. friss élesztő
  • 2 egész tojás

Töltelék:
  • 70 dkg. túró
  • 4 tojás sárgája
  • 10 ek. cukor
  • 2 cs. vaníliás cukor
  • kevés reszelt citromhéj
  • mazsola (ha szereti a család)
Gyümölcsös részhez: 15-20 dkg. apróra vágott konzerv sárgabarack

Elkészítés:

Az élesztőt 2 dl. langyos cukros tejben felfuttatjuk. A többi hozzávalóval együtt közepesen lágy tésztát dagasztunk. Ha géppel dagasztjuk, először mindig a folyékony hozzávalókat tegyük az üstbe. Ha kész a tészta, langyos helyen duplájára kelesztjük, ez kb. 40-50 perc. Ha szépen megkelt, lisztezett deszkára borítjuk, és nagyjából egyforma darabokra vágjuk. Ebből a mennyiségből 20-22 darab lesz! Egyenként kis golyókká gömbölyítjük őket, majd a golyót kinyújtjuk kb. teás csészealj méretűre. 4 bevágást csinálunk rá úgy, hogy a közepén maradjon hely a tölteléknek. 
Na igen a töltelék…semmi rendkívüli, egyszerűen összekeverjük a hozzávalókat, ha nagyon durva szemű a túrónk krumpli törőn áttörhetjük. Én most a felébe belekevertem az apróra vágott, lecsepegtetett sárgabarackot.  Mindegyik közepébe 1 evőkanál tölteléket teszünk, majd szépen ráhajtjuk az egymással szemben lévő szirmokat. 

Sütőpapíros tepsibe sorakoztatjuk őket, és hagyjuk pihenni még 20 percig. A sütőt 180 fokra bemelegítjük. Ha újrakelt a rózsánk, megkenjük tojással, és kb. 20 perc alatt szép pirosra sütjük. Ha meghűlt, meghintjük porcukorral.


17 megjegyzés:

Eszter írta...

Ezek pont olyanok, mint az én Eszter rózsa nevű süteményem, én szoktam dióval és pudinggal is tölteni. Nagyon finomak :)

Edi írta...

Gyönyörűek a te rózsáid is, megcsodáltam őket, a tészta is hasonló. A pudingos töltelékkel viszont nagyszerű ötletet adtál, mert egész este azon morfondíroztam, hogyan csinálhatnám csokissá a rózsát.

Erika írta...

Hú de szépek, és milyen finomak lehetnek! nekem picit bonyolúltnak tűnik a formázása, de jó lenne ha egyszer sikerülne ilyesmit készíteni!:)

Eszter írta...

Ugyanebből a tésztából szoktam a diós szíveket is csinálni, szerintem azt is megpróbálhatod, nagyon mutatós sütik, persze lehet kakaós szíveket is készíteni.
én viszont legközelebb a te barackos túrósodat fogom elkészíteni. :)

Névtelen írta...

Nagyon finom lett!!!
Most eszem az ötödiket!!

Anazar írta...

Ó, ez valami mesés! Csorog a nyálam!!

Edi írta...

Erika! Hidd el bonyolultabb leírni, mint megcsinálni a formázást. Olyan szépen adja magát a rózsa, hogy el sem lehet rontani.Feltettem a fázisfotókat is.
Eszter! Igazán isteni a friss sárgabarackkal lesz, márha lesz az idén barack.Nem tudom mit okozott a fagy a barackosokban!

Barbi konyhája írta...

Hihetetlen jó ez a formázás, meg kell jegyezzem!! Csudaszépek lettek, a túrós amúgy is az egyik kedvencem! :))

gionetta írta...

Milyen kis helyesek! Már megint adtál egy jó tippet! Köszi!

Juci írta...

Kétlem hogy megmaradtak másnapig.:)
Nagyon guszták, nálunk percek alatt elfogy az ilyen mennyei finomság...

Hankka írta...

Gyönyörűek lettek, és nagyon tudnám szeretni a tölteléket is! Gyümölccsel vagy anélkül, bármilyen jöhet! :)

Edi írta...

Barbi,gionetta,hankka Anazar: Köszönöm!
Juci: Hát nehéz volt, de mentettem el a gyerkőcöknek :)

HajniZoli írta...

Ez igen! De beleharapnék! Nem kell külön a szirmokat tojással lekenni? Megállnak kenés nélkül ilyen szépen?

Edi írta...

HajniZoli: Nem kell külön lekenni őket, nagyon klassz tészta, szépen egyben marad. Én az utolsó szirmot kicsit megnyújtom, az körbeöleli az egészet.A titka, a második kelesztés!

Gabriella írta...

Mostanában több helyen is láttam! Nálad nagyon szépek lettek! Remélem nem felejtem el, egyszer én is szeretném elkészíteni, és remélem ilyen gyönyörűségesek lesznek az enyémek is. ;-)

Titi írta...

Nagyon jól néznek ki! Hasznos, hogy így lépésről lépésre lefényképezted, köszönjük!

Edi írta...

Nagyon szívesen Titi!