2012. április 7., szombat

Briós





Számomra ez a briós a legfinomabb, könnyű foszlós tészta, finom íz! A tésztából nyugodtan süthetünk kalácsot is. Még finomabb lesz, ha kevés házi vanília-kivonatot vagy vaníliás cukrot is adunk a tésztához.


Hozzávalók:
  • 5 dl tej
  • 14 dkg. cukor
  • 5 dkg élesztő
  • 1 kg. finomliszt
  • 10 dkg olvasztott vaj
  • 5 tojássárgája
  • 2 kk. só
Tetejére:
  • tojássárgája
  • kristálycukor
Elkészítés:

Az élesztőt 2dl. langyos, cukros tejben felfuttatom. A maradék tejet is meglangyosítom. A többi hozzávalóval együtt, közepesen lágy tésztát dagasztok. Kézzel és géppel egyaránt kidagasztható, nekem géppel 15 perc elég volt. Letakarva duplájára kelesztem, ez akár egy óra is lehet.
Ezután gyengén lisztezett deszkára borítom, és 24 darabra vágom, hüvelykujj vastagságúra kisodrom és lazán feltekerem, mint egy csigát.


 A tészta végét kilapítom és beteszem a csigusz alá. Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, nem túl közel egymáshoz, hogy legyen helyük nőni. Még 20 percig kelesztem, konyharuhával letakarva. 


Ha megkeltek tetejüket megkenem tojássárgájával és vastagon megszórom kristálycukorral. Előmelegített sütőben, 190 fokon, kb. 25perc alatt világosbarnára sütöm.


5 megjegyzés:

trollanyu írta...

Nagyon szépek lettek a briósaid:) Boldog Húsvéti ünnepeket kívánok:)

Edi írta...

Köszönöm. Én is pihentető, kellemes Húsvétot kívánok!

Anazar írta...

Nagyon kis helyesek, gusztusosak!

Névtelen írta...

Kipróbáltam a receptet, és életemben nem ettem még ilyen finom, könnyű briost, én cukros fahéjjal szórtam meg, és a családom oda volt érte!! Köszönet a receptért!!

Unknown írta...

Feltétlenül kipróbálom ezt a receptet. Köszönöm szépen.