2012. április 9., hétfő

Húsvéti pizza





Az idei Húsvétra többféle sonkát főztem, volt nagyon finom, hagyományos sózású-füstölésű, és volt közte ajándékba kapott finom, de kicsit gyengébb minőségű forrón füstölt is. A gyengébbet most Húsvéti pizzához, és a tavaszi szünet elmúltával sonkás kiflihez fogom hasznosítani. Szuper lesz a suliba! Tehát egy kis újrahasznosítás következik…Egy egyszerű, de nagyszerű pizza alaptésztával kezdünk, ebből 2 darab 32 cm. átmérőjű pizzát készíthetünk.

Tészta:
  • 50 dkg liszt
  • 30 ml.. olívaolaj
  • 3 dl víz
  • 1,5 tk. só
  • 1 tk. cukor
  • 2,5 dkg élesztő

1 dl langyos cukros vízben felfuttatom az élesztőt. A többi hozzávalóval közepesen lágy tésztát dagasztok. (Az olívaolaj sima étolajjal helyettesíthető.) Kézzel vagy géppel egyaránt dagaszthatjuk, csak jól dolgozzuk ki. Kelesztő tálban duplájára kelesztjük. (Kb. 1 óra)

Amikor megkelt a tésztánk, lisztezett deszkára borítjuk és 2 egyforma darabra vágjuk. Gombócot formálunk belőlük, majd enyhén alálisztezve körülbelül 32 centi átmérőjű körlappá nyújtjuk. A kőrlapot sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, ha nem elég kerek, kézzel még igazgathatjuk. Én egy kicsit fel szoktam gyűrögetni a szélét, mintha kicsi pereme lenne. Így hagyjuk még 10 percet kelni, majd megkenjük olívaolajjal és 230 fokos sütőben 6-8 perc alatt elősütjük. Így a feltét nem fogja eláztatni a nyers tésztát.  Igyekezzünk előkészíteni mindent amit a tésztára szeretnénk pakolni, hogy miután kivettük a sütőből mielőbb visszakerülhessen oda. 



A mostani Húsvéti pizza kétféle alappal készült. Az egyik a hagyományos házi pizza szósszal a másik fokhagymás tejföl alappal. A fokhagymás tejfölös nagyon egyszerűen készül nálam, 2 dl. tejfölbe 2 gerezd fokhagymát nyomok, és pici sóval, esetleg fehér borssal ízesítem.  A feltétek ízlés szerint variálhatóak, én most az ünnepre hangolódva főtt sonkát daraboltam rá, pár karika Csabai kolbásszal spékeltem meg, megszórtam apró lilahagymával és pizzánként 2 főtt tojást szeleteltem rá. Tetejére reszelt füstölt sajt került. Visszatéve a sütőbe 200 fokon addig sütjük, amíg a szélei egyenletesen világosbarnára sülnek. Nekem ehhez forgatni kellett, de az én sütőm hagy némi kivetni valót maga után.




Házi pizza szósz:
  • Dobozos sűrített paradicsom (500gr.)
  • 1 nagyobb vöröshagyma
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 2 kisebb friss paradicsom (héja lehúzva)
  •   2 tk. cukor
  •   2 tk. pizza fűszerkeverék
  •   kevés olaj
  • ízlés szerint só
 Ez az én alap szószom, amit rengeteg mindenhez használok.
Az elkészítése megtalálható a Pizzás csiga receptemnél!
Ha sűrűn használjuk ezt a szószt pizzához vagy csiguszokhoz esetleg bármilyen pizzás ízesítésű péksütihez akkor érdemes nagyobb adagot készíteni. Kis műanyagokban lefagyasztható, így bármikor kéznél van. 


2 megjegyzés:

Gabriella írta...

Hmm... nagyon jól néz ki!!! :)

Anazar írta...

Remek kis magyaros pizza. Szép tartalmas :-)