2012. március 26., hétfő

Makói csirkecomb




"Csirke Edi módra"

Az igazság az, hogy elég gyakori vendég nálunk a csirke. Nem is bánja a család, én viszont hadilábon állok a csirkecombbal. Ebben a variációban viszont, még én is szeretem, pedig semmi különös nincs a receptben mégis más, mint a sima sült csirke.

Hozzávalók:

  • 4 egész csirkecomb
  • 20 dkg szeletelt bacon
  • 2 nagyobb vöröshagyma
  • 3 ek. liszt
  • só, bors,vegeta
  • olaj vagy zsír

Elkészítés

A combokat kettévágjuk, besózzuk, fűszerezzük, és 30 percre félretesszük. 
Ha már jól átjárták a fűszerek mindegyik darabot becsavarjuk egy szelet szalonnába. Kikenünk zsiradékkal egy közepes tepsit (esetleg jénait) és beletesszük a combokat. Pici vizet önthetünk alá. A tepsit lefedjük alufóliával, és 210 fokos sütőben kb. 40 percig sütjük. Amíg sül felkarikázzuk a hagymát, szétszedegetjük a szeleteket és egy tálba tesszük. Rászórjuk a lisztet, jól beleforgatjuk, majd forró olajban, kis adagokban szép pirosra sütjük. Vigyázzunk, mert gyorsan pirul! Ha letelt a 40 perc levesszük a fóliát a húsról és egyszer-kétszer megforgatva, szép pirosra sütjük a combokat.
Egy nagyobb jénaiba soroljuk a combokat és a hagymakarikákat, úgy hogy alulra is hagyma kerüljön. Lefedjük a jénait és 5-10 percet pihentetjük,hogy összeérjenek az ízek. Természetesen bármelyik csirke alkatrészből elkészíthető, és a fűszerezése is ízlés szerint változtatható. Nekem ez az egyszerű, kicsit borsos fűszerezés vált be, mert így őrzi meg makói jellegét, azaz a pirított hagyma és a sült szalonna dominál benne. Petrezselymes burgonyával és paradicsom - salátával a legfinomabb.


3 megjegyzés:

Hobbychef írta...

Finom és guszta. Nemrég én sertésmájat sütöttem makói módra.

Edi írta...

Nagyon jó ötlet, kifogom próbálni. Egyébként is nagy kedvencem a máj.

Névtelen írta...

Jól néz ki,biztos finom.