2012. március 13., kedd

Magyaros krémsajt


Egészséges, természetes és nagyon finom magyaros krémsajtot készíthetünk otthon is. Igaz kis türelemre szükségünk lesz, de garantáltan megéri! Az alap recept moha konyhájából származik, ahol én igen sokat időzök- hálás köszönet érte! Az én variációm:

KRÉMSAJT:


Két nagy dobozos jófajta 20 %-os tejfölt készítsünk elő.
Egy közepes fazékra helyezzük rá a tésztaszűrőt amit előzőleg vékony vászonnal, vagy organza anyaggal kibéleltünk.A tejfölöket én finoman elkeverem 1 teáskanál sóval, mert főként sós kencének használom ezt az alapot. Sokféle variációt olvastam már, de nekünk ez vált be. Nem melegítem elő, hanem beleöntöm a szűrőbe, lefedem egy tányérral és hagyom 3-4 órát a kamrában cseperegni - majd beteszem a hűtőbe. Itt is csepeg még 10-12 órát (nálam 1 éjszakát). Eddigre klassz krémsajt állagot kap, se lágy se kemény nem lesz. A savót is felhasználhatjuk, például péksütikhez. 

ÍZESÍTÉS: 

2 kisebb fej lilahagymát nagyon apródarabokra vágok, belekeverem a krémsajtba.
Teszek hozzá 2 evőkanál pirosaranyat, kis őrölt köményt és borsot.
Jól elkeverem és fedeles edénykébe beteszem a hűtőbe.  4-5 napig nyugodtan fogyasztható!

Természetesen ízesíthető másként is, például csemegeubi-kapor, snidling-petrezselyem, vagy mindenki ízlése szerint. Reszelt füstölt sajttal elkeverve is isteni.

Ebből a mennyiségből kb. fél kiló krémsajtot kapunk. Érdemes kisebb adagokra szedni és többféle ízesítéssel elkészíteni. Ezzel jól kiválthatjuk a bolti , igencsak szintetikus vaj-és-sajtkrémeket, a tízórai készítés pedig változatosabb lehet.

Nincsenek megjegyzések: